Svētdienas rīts. “A-Z Book Tag” aptauja.

Coffee-on-Book

Vienmēr, lasot dažādas intervijas vai atbildes uz aptauju jautājumiem, esmu nodomājusi – nu, kas to vispār lasa (un, jā, es lasu 🙂  )? Ir kaut kas šajās atbildēs tāds kā īss, kompakts sasauciens ar lasītāju, var pasmelties arī kādu ideju. Joprojām atceros interviju ar Fredi, kurš atklāja man Murakami foršāko grāmatu.

Stafetes arī esmu acīm pārskrējusi un gaidījusi rezervistos. 🙂

Paldies Uldim. Noskriešu savu A-Z posmiņu arī es. Starp citu, tikko piedalījos vienā aizraujoša seminārā, kura galvenā atziņa bija tāda, ka cilvēkam visa mūža garumā dikti patīk atbildēt uz visādiem samērā personiskiem jautājumiem, jo tā tiek izrādīta publiska interese par viņa smilšgraudīgo personību. Grāmatas arī ir ļoti personiska padarīšana.

Tātad samērā pasen radīta aptauja par grāmatām, kurā jautājumi angliskajā versijā sastādīti alfabētiskā secībā, bet, tā kā latviskais tulkojums ir jau uztapis, izmantošu šo:

Autors, no kura esi lasījis lielāko skaitu grāmatu:

Nu, pirmkārt, tam ir jābūt autoram, kurš pats ir daudz saražojis, vai ne? Bet acīmredzot kaut kādā pēdējā laika posmā tas varētu būt Haruki Murakami. Katrā ziņā šo autoru uzreiz iedomājos kā vārdu, kuru uzsvērti esmu meklējusi visādos grāmatu plauktos. Kāds padsmits sanāks…

Visu laiku labākais grāmatas turpinājums:

Šobrīd grāmatas turpinājumos izvairos lasīt (ar dažiem izņēmumiem), tāpat kā skatīties visādas filmas ar turpinājumiem. Nezinu, … kļūst vienkārši garlaicīgi. Bet labi turpinājumi bija S. Lārsona „Millenium”.

Šobrīd lasu:

Lasu vairākas. K. Išiguro „Neļauj man aiziet”, V. Peļevina “Смотритель” un G. Džoisa „House of lost Dreams”.

Dzēriena izvēle lasot:

Lūk, jautājums, uz kuru nezinu, kā atbildēt. Pilnīgi noteikti apzināti nevienu dzērienu lasīšanai fonā neizvēlos. Bet mīļākie dzērieni ar grāmatu lasīšanu nav saistīti.

E-lasītājs vai taustāma grāmata:

Lasu abus un esmu sajūsmā par abiem.

Grāmatas varonis, ar kuru būtu gājis/ – usi uz randiņiem vidusskolas laikā:

Nu, nē, ar grāmatu varoņiem nenāca prātā to darīt.

Prieks, ka devi šai grāmatai iespēju:

Mana cīņa ar Č. Palaņuku turpinās. Bet, par laimi, izlasīju „Cīņas klubu”. Tā mani pārsteidza un sajūsmināja vēl vairāk nekā filma.

Apslēptais dārgakmens:

Šo metaforu varētu attiecināt uz diezgan lielu literatūras daļu. Tagad lasot vienu apjomīgu stāstu krājumu, atcerējos, ka šajā kategorijā varētu ievietot Kenzaburo Oe grāmatas.

Svarīgs mirklis Tavā lasīšanas dzīvē:

Ir kāds mēnesis pēc bloga dzimšanas dienas. Tā rakstīšana ir viena no vieglākajām dzīves daļām (diemžēl nesanāk tik bieži, kā gribētos). Un sastapšanās ar Murakami.

Grāmata, ko tikko pabeidzi:

Nadīnes Gordimeras „Telling Tales”

Kāda veida grāmatas nelasi:

Izvairos lasīt sērijgrāmatas (bet ir, kuras tomēr lasu, piemēram, Peļevina grāmata ir vairākās daļās), grāmatas, kas ir t.s. romantiskā literatūra un, kopš dziļi vīlos „Zvaigznes ABC” detektīvstāstu sērijas piedāvājumā, arī šo žanru vairs faktiski neizvēlos.

Garākā grāmata, ko esi izlasījis/-usi:

Dž. Kronina „Pāreja” man nepatika un pielika galīgu punktu vienas konkrētas izdevniecības grāmatu lasīšanai ar turpinājumiem. Bet ir divas biezas grāmatas, kas man ļoti patika: H. Murakami „Uzvekamā putna hronika”un Dž. Faulza „Burvis”. Vēl cīnos (bet tā ir vairāk cīņa ar laiku) ar Kinga „It”.

Lielākās grāmatas paģiras:

Pilnīgi noteikti pēc Dž. Džoisa „Ulisa”. Studiju laikā bija jāuzstājas semināros, nebija, kur sprukt,  un brīžam šīs grāmatas lasīšana man bija tik mokoša… (precīzi noformulētas izjūtas jautājumā).

Tavu grāmatplauktu skaits:

Ir viens liels pa visu sienu koridorā, tad vēl viens, kas aizņem istabas sienu. Un grāmatas ir visur, arī tualetē ir viens neliels apkopojums :), bet to izmanto pārsvarā cits mājas cilvēks. Neko netaisos reducēt, lai meita lasa.

Viena grāmata, ko esmu pārlasījis/ -usi vairākkārt:

Savā laikā tā darīju ar „Bridžitu Džonsu”, lai uzlabotu garastāvokli. Murakami „Uzvelkamā putna hroniku” izlasīju divreiz un trešoreiz tādā kā izlases veidā. Mīlu šo grāmatu.

Mīļākā lasīšanas vieta:

Ņemot vērā dzīves tempu, esmu galīgi neizlepusi šai ziņā – ka tikai piesēst un palasīt, vienalga, kur.

Gultā arī nelasu, lai gan lasāmvielu parasti savācu līdzi. Nesanāk.

Citāts, kas Tevi iedvesmo un atsauc sajūtas no grāmatas lasīšanas procesa:

 „Pats galvenais ir nevis tas lielais, par ko domā citi, bet tas mazais, pie kā nonāc pats..”

„Tā veidots cilvēks: ja uz viņu šauj, līst asinis..”

„Var apnikt pat gaisa pilis, ja tajās neko nemaina..” Kaut kā tā. Murakami.

Lasāmnožēla:

Nezinu, grūti atcerēties. Pagājušajā gadā vīlos Ž. Dikēra „ Patiesībā par Harija Kebēra lietu”, ļoti gaidīju citu atrisinājumu…

Grāmatu sērija, ko iesāki, bet nepabeidzi (par spīti tam, ka visas daļas jau ir iznākušas):

Lai zinātu, ko lasa pusaudži, šo to esmu gan lasījusi ( gan „Krēslai”, gan „Bada spēlēm” pirmās daļas izlasīju un saprotu, kādēļ tās varētu patikt. Tikai izpētes nolūkos. Sērijgrāmatas man vienmēr liek domāt par naudu un tās pelnīšanas veidiem…)

3 Tavas visu laiku mīļākās grāmatas:

Ļoti mainīgs tops. Ja jāatvelk līdz šobrīd nodzīvotajam laikam kāda bērnības grāmata, tad bērnībā lasīju „Karlsonu” ļoti daudzas reizes.

Šodienas virsotnes varētu saistīties ar autoriem: Murakami, Džoiss, un ļoti patika R. Pulkkinen „Patiesība”. Pēc kāda laika droši vien pārdomāšu atkal.

Nepiedodams/ -a fans/-e (kam?):

Es kaut kā nesaprotu šo jautājumu, acīmredzot nekam, lai gan man patīk gan autori, gan grāmatu tēli, bet kam par to būtu jālūdz piedošana – nezinu.

Sliktākais grāmatlasītāja ieradums:

Nedzirdēt un neredzēt, ko man saka/ rāda laikā, kad lasu grāmatu ne – vienatnē. Un kā Pļuškinam savākt grāmatu kaudzes (kas darās manā e-lasītājā, pat nezinu….).

27.grāmata (no kreisās puses) Tavā grāmatu plauktā ( no augšpuses):

Uzreiz vizualizēju, kā atbildētāji uz šo jautājumu dodas skaitīt :).

Man sanāca Dž. Ērvinga „Garpa pasaule” (augšējā plauktā stāv izlasītās, pēc tām vairs nav jāsniedzas).

Nesenākais grāmatas pirkums:

N.Ikstenas „Mātes piens”

Grāmata, kas turējusi nomodā ļoti ilgi:

Tā pati „Uzvelkamā putna hronika”, atceros, kā vēlā naktī meklēju simbolu skaidrojumus. Aizrāvos.

Šī ir pirmā stafete, kurā piedalos un kurā piedalījušies jau vai visi, kuru domām pasekoju virtuāli, tā ka tālākajā pārņemšanā lai iesaistās jebkurš, kurš vēlas noziedot, piemēram, vienu svētdienas rītu, lai pēc tam dzertu atdzisušu kafiju. Bet bija interesanti 🙂

Viss, suns jau kauc aiz bēdām, ka izpaliek rīta pastaiga…

DSC_0133

About iwetataa

Bin jip un vaniļas debesis

4 comments

  1. “Nepiedodama fane” jautājumos ir mazliet neprecīzi iztulkota – oriģinālā ir unapologetic, kas burtiski latviesu valodā tulkojams nav, gandrīz vai varētu teikt: “Nenožēloju, ka līz ausīm fanoju par šo.” (Nezkapēc cilvēkiem mēdz šķist, ka par kādu/kaut ko fanot nav īpaši veselīgi.)

    Savukārt doma par to, ka pēc vilšanās vienā gramatā ir jāpārstāj lasīt visas konkrētās izdevniecības grāmatas, mani gan pārsteidz.

    Like

  2. 🙂
    Es vienalga nefanoju, bet neuzskatu to par neveselīgu nodarbi. Tieši otrādi – forši, ja ir kādi mērķi un intereses, kas dzīvi padara tikai interesantāku. Bet pašai šis process ir diezgan vienaldzīgs, jo esmu samērā nepacietīga un mainīga savās izvēlēs.
    Un par to vienas izdevniecības grāmatu pārtraukšanu lasīt laikam esmu biju neprecīza savās atbildēs – es vienkārši nelasu vairs noteiktas sērijas, gaumes lieta faktiski.Jauku visiem svētdienu!

    Like

  3. Mums saskan sliktie ieradumi 😀 No otrā gan pamazām cenšos atradināties.
    Faulza “Burvis” ir brīnisķīgs!
    Kurā detektīvgabalā tik smagi vīlies, lai pārviktu strīpu visiem pārējiem?

    Like

  4. Jā, Faulza “Burvi” izlasīju, starp citu, tā paša Murakami ietekmē, un kodu ziņā tas ir vēl vairāk šifrējams darbs.
    Par detektīviem… pat nezinu, kas lika man pirkt vairākas “Detektīva kluba” grāmatas (“Melnais taurenis”, tad vēl Miso…); kaut kā vienkārši vienā brīdī apnika savu laiku un naudu tērēt klišejām. Un domāju, ka nekad to vairs arī nedarīšu.

    Like

Komentēt

